Viime viikolla oli ensimmäinen sadepäivä. Olin hiukan hämmentynyt koska ennen sitä päivää täällä ei ollut koskaan satanut. No mutta aurinkoisia päiviä riittää ja niinä päivinä on hyvä kokeilla erilaisia irtojäätelöitä. Ihan mahtavaa kun täällä jäätelötötterön hinta kojusta on seitsemän kertaa vähemmän kuin Suomessa. Kyllä kelpaa ostaa kerralla vaikka viisi! :D

Tosin hampaat eivät kiitä siitä, että kaikki limsat ja muut makeat juomat ovat vain murto-osan Suomen hinnoista.

 

Ruuasta puheenollen olen myös useammin käynyt sellaisissa lounas paikoissa joissa itse valitaan täytteet isoon kulhoon, vähän niikun irtokarkkiosastolla. Sieltä saa valita tyyliin 10:tä eri salaatti- ja  nuudelivaihtoehtoa, useita eri liha juttuja, sieniä, maissia ja muuta vastaavaa. Sitten kulho punnitaan ja kokki kokkaa siitä keiton joillakin Random mausteilla. Syön mielummin näitä paikallisia aasialaisia juttuja kun eivät mun mielestä nää kiinalaiset kovin hyvin handlaa tätä länsimaista pikaruokakulttuuria. 

 

Kieltämättä mulla on kyllä jo aika ikävä ruisleipää juustoa maitoa ja kermaviiliä. Täällä niitä ei joko saa tai ovat niin astronomisen kalliita ettei ole mitään järkeä ostaa. Tekstistä varmaan huomaa että kirjoitushetkellä mulla on ehkä pieni nälkä. Mulla ei myöskään hirveesti ollu mitään uutta ja jännittävää kerrottavaa joten tällaisiin tunnelmiin tällä kertaa 👋🏻

 

IMG_9128.jpg