En ole kauheammin kertonut varsinaisesta työssäoppimiskokemuksestani täällä Kiinassa. Pahoittelut siitä.

Se työ mitä olen täällä tehnyt, on varsin tiukasti sidottuna valokuvaukseen. Olen viime kuukausien aikana kuvannut lähemmäs sata kalansyöttiä, vaatetuksia kuten saappaita ja lapasia, kuin myös muita kalastustarvikkeita. Olen siis oppinut käyttämään kameraa paljon monipuolisemmin kuin koulussa aikaisemmin. Jokainen Kuva myös muokataan Photoshopissa kuntoon, niin että tuotteissa ei näy virheitä ja että valotus ja värikylläisyys ovat kohdallaan. Tätä työtä helpottamaan olen tutustunut muun muassa Photosopin automatisoituihin ominaisuuksiin. Olen myös päässyt suunnittelemaan yhtä design -työtä, mikä oli esitemainos asiakkaalle. Se oli pitkä ja monivaiheinen projekti, mitä muutettiin aina kun tuli lisää tuotteita kuvattavaksi. Lisäksi työnkuvaan kuului luoda ja järjestellä tuotetarroja. Niitä tehtiin lisäämällä oikea viivakoodi tarrapohjaan ja  lisäämällä myös tuotteen nimi, tuotenumero, tuotteen mitat ja paino. Näitä tarroja tuli tehtyä myös lähelle sata kappaletta.

 

Työtunteja on kertynyt runsaasti viime viikkojen aikana, joten olen nyt viettämässä epävirallista “Hiihtolomaani” Shanghaissa. Kyllä, Kiinassa ei tunneta Hiihtolomaa, joten olin täällä tekemässä täyttä yhdeksän tunnin työpäivää koko Helmikuun. Yrityksestä vastaava ja todella avokätinen Kyösti on majoittanut mut aivan ihanaan hotelliin Shanghain keskustassa muutamiksi päiviksi, joten vietän seuraavat päivät tutkien tätä JÄRKYTTÄVÄN suurta suurkaupunkia Keltaisen meren rannalla.

 

 

tarraTehdas.jpg